Η Microsoft και η Sony παρουσίασαν μια εκπληκτική συνεργασία την περασμένη εβδομάδα, η οποία θα δει τις εταιρείες να συνεργαστούν για την ανάπτυξη μελλοντικών λύσεων cloud για υπηρεσίες παιχνιδιών και περιεχομένου. Ενώ και οι δύο εταιρείες έχουν περάσει πάνω από 15 χρόνια μάχης για τις πωλήσεις του PlayStation και του Xbox, η Sony αναζητά τώρα την τεράστια εμπειρία σύννεφου της Microsoft για να βοηθήσει στην τροφοδοσία των υφιστάμενων και μελλοντικών υπηρεσιών streaming και η Microsoft συνεργάζεται με έναν αντίπαλο για να απομακρύνει gaming απειλές.
Ήταν μια μεγάλη έκπληξη για τους οπαδούς του Xbox και του PlayStation. Το Bloomberg αναφέρει ότι η συμφωνία έπληξε ακόμη και την ίδια την PlayStation της Sony, η οποία προφανώς δεν ενημερώθηκε για τις συζητήσεις. Οι συνομιλίες μεταξύ των εταιρειών έχουν συνεχιστεί από πέρυσι και η Sony έχει αρχίσει να δείχνει ότι είναι ανοικτή στη συνεργασία με τη Microsoft και άλλους.
Η ανακοίνωση φαίνεται να έχει προκληθεί από ένα συγκεκριμένο πράγμα: το Google αποκαλύπτει την υπηρεσία Stadia cloud streaming. Η Google σχεδιάζει να αξιοποιήσει την εξαιρετικά δημοφιλή πλατφόρμα YouTube για να αφήσει τους χρήστες να κάνουν κλικ και να παίζουν άμεσα παιχνίδια στα περιηγητή τους ή στα τηλέφωνά τους. Αυτή η ευκολία χρήσης και η κυριαρχία του Google στο Διαδίκτυο έχουν σαφώς κλονήσει τόσο τη Microsoft όσο και τη Sony.
Ενώ η Sony έχει προσφέρει τη δική της υπηρεσία ροής PlayStation Now εδώ και χρόνια, δεν έχει αλλάξει δραματικά από την έναρξη. Η Sony εξακολουθεί να εκμεταλλεύεται τα περισσότερα έσοδα από το PlayStation μέσω πωλήσεων παιχνιδιών σε ιδιοκτήτες κονσολών και η επιχείρηση αυτή κινδυνεύει ολοένα και περισσότερο. Εάν το μέλλον των παιχνιδιών τροφοδοτείται από νέφη, τότε η υποδομή και το περιεχόμενο θα είναι καθοριστικής σημασίας.
Η Google, η Microsoft και η Amazon είναι από τις λίγες εταιρείες που έχουν αρκετή εμπειρία σύννεφου και δύναμη διακομιστή για να κάνουν το παιχνίδι νέφους πραγματικότητα στο μέλλον. Η ελαχιστοποίηση της λανθάνουσας κατάστασης θα είναι το κλειδί και αυτό απαιτεί την ύπαρξη διακομιστών κοντά σε παίκτες σε πολλές πόλεις σε όλο τον κόσμο. Είναι μια σημαντική επένδυση που έχουν ήδη ξεκινήσει αυτές οι τρεις εταιρείες, αλλά η Sony είναι σαφώς απρόθυμη ή ανίκανη να κάνει.
Η Sony γύρισε τώρα στη Microsoft για βοήθεια, αντί ανταγωνιστών όπως η Google ή το Amazon. Η συμφωνία της Sony και της Microsoft θα μπορούσε να είναι απλή για να φιλοξενήσει τις υπηρεσίες της Sony στην πλατφόρμα cloud της Azure, αλλά η συμφωνία φαίνεται να είναι ακόμη πιο βαθιά από αυτή. "Οι δύο εταιρείες θα διερευνήσουν την από κοινού ανάπτυξη μελλοντικών λύσεων cloud στο Microsoft Azure για να υποστηρίξουν τις αντίστοιχες υπηρεσίες παιχνιδιών και περιεχομένου τους", αναφέρει μια δήλωση της Microsoft.
Αντί της Sony και της Microsoft που ανταγωνίζονται, όπως κάνουν εδώ και δεκαετίες, υπάρχει μια εταιρική σχέση που αναδύεται να αναλάβει τα Google Stadia και ό, τι υπηρεσία σύννεφου συνεχούς ροής Amazon ετοιμάζεται να ξεκινήσει. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα υπάρξει μια ενιαία υπηρεσία streaming για παιχνίδια PlayStation και Xbox, αλλά θα μπορούσε να σημαίνει ότι το υποκείμενο υλικό διακομιστή θα είναι ταυτόσημο στο μέλλον για να διευκολύνει τους προγραμματιστές να δημιουργούν τίτλους και για τις δύο υπηρεσίες.
Η Sony και η Microsoft δεν διαθέτουν υπηρεσίες streaming σε cloud αυτήν τη στιγμή. Αντ 'αυτού, παίρνουν το υλικό που τροφοδοτεί συσκευές όπως το Xbox One S και το PlayStation 3 και το τοποθετούν σε κέντρα δεδομένων. Αυτό τους επιτρέπει να προσφέρουν μια μεγάλη βιβλιοθήκη παιχνιδιών από τις υπηρεσίες streaming cloud τους, καθώς οι προγραμματιστές δεν χρειάζεται να κάνουν καμία δουλειά για να τρέξουν τα παιχνίδια τους από ένα διακομιστή. Αλλά είναι πολύ πιο δύσκολο να κλιμακωθεί αυτό με την πάροδο του χρόνου.
Είναι σαφές ότι η Sony και η Microsoft θα προσπαθήσουν να ευθυγραμμίσουν το υλικό που εξουσιοδοτεί τις υπηρεσίες συνεχούς ροής παιχνιδιών νέας εταιρείας σε μια κοινή πλατφόρμα. Έχουμε ήδη αρχίσει να βλέπουμε αυτό να συμβαίνει στον χώρο της κονσόλας με το Xbox One και το PlayStation 4 και οι κονσόλες επόμενης γενιάς που αναμένονται το 2020 αναμένεται να είναι πολύ παρόμοιες από άποψη υλικού. Η ευθυγράμμιση αυτού του υλικού θα κάνει πολύ πιο εύκολο για τους προγραμματιστές παιχνιδιών να στοχεύσουν μια κοινή πλατφόρμα σύννεφο και να δοκιμάσουν την απόδοση του παιχνιδιού.
Η προσέγγιση της Google απαιτεί από τους προγραμματιστές να δημιουργήσουν παιχνίδια για ένα σύστημα και υλικό βασισμένο στο Linux. Είναι μια μεγαλύτερη ερώτηση, αλλά αυτή που οι προγραμματιστές θα μπορούσαν να είναι πρόθυμοι να κάνουν, λαμβάνοντας υπόψη τις επενδύσεις της Google και τη μόχλευση του YouTube για να βάλουν τα παιχνίδια μπροστά στους ανθρώπους.
Ένα άλλο μέρος του παζλ παιχνιδιών με σύννεφο είναι η Nintendo. Οι φήμες έχουν δείξει ότι τόσο η Microsoft όσο και η Nintendo έχουν διαμορφώσει στενότερες σχέσεις τους τελευταίους μήνες. Έχουμε δει αυτό το παιχνίδι έξω με το Cuphead να φτάνει στο Switch με την υποστήριξη του Xbox Live και τη συνεχιζόμενη δουλειά της Microsoft με τη Nintendo για την προώθηση παιχνιδιού cross-play. Η Nintendo δεν θα θέλει να χάσει κανένα μέρος ενός μέλλοντος παιχνιδιού στο σύννεφο και πιθανότατα θα πρέπει να δημιουργήσει κάποιο είδος συνεργασίας με τη Microsoft, το Amazon ή το Google για να την βοηθήσει να εξουσιάσει μελλοντικές υπηρεσίες. Όπως και η Sony, η Nintendo διαθέτει μια τεράστια βιβλιοθήκη τίτλων πρώτου μέρους, αλλά ελάχιστη πείρα σε απευθείας σύνδεση υπηρεσίες και υποδομή σε κλίμακα.
Η συνεργασία της Microsoft και της cloud της Sony ανοίγει επίσης κάποιες ερωτήσεις γύρω από άλλους ανταγωνιστές του παιχνιδιού. Η EA έχει 1.000 υπαλλήλους που εργάζονται στο Project Atlas, μια πλατφόρμα ανάπτυξης cloud game development. Όπως το Google Stadia, το έργο της EA είναι μητρική και εξίσου φιλόδοξη στις προσπάθειές της να επαναπροσδιορίσει το μέλλον του παιχνιδιού. Η Nvidia διαθέτει επίσης τη δική της υπηρεσία ροής GeForce Now και η Valve μετατρέπει τη σύνδεση Steam σε μια προσωπική υπηρεσία cloud που μεταδίδει τα παιχνίδια οπουδήποτε.
Υπάρχουν επίσης μικρότεροι παίκτες όπως το Shadow που χρησιμοποιούν ισχυρό υλικό PC για να αφήσουν τους παίκτες να παίξουν ροή παιχνιδιών και ακόμη και οι μεταφορείς όπως η Verizon πειραματίζονται με streaming παιχνιδιών σύννεφων. Όλοι φαίνεται να πιέζουν προς ένα μέλλον όπου τα παιχνίδια μεταδίδονται σε συσκευές. Όλος αυτός ο ανταγωνισμός θα είναι τελικά καλό για τους καταναλωτές, ειδικά αν οι εκδότες παιχνιδιών είναι πρόθυμοι να μεταβούν στο σύννεφο. Θα μπορούσε να σημαίνει ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να επιλέξουν μεταξύ ανταγωνιστικών υπηρεσιών streaming με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που επιλέγουν μεταξύ των Netflix, Hulu, HBO Now, Amazon Prime Video και πολλά άλλα σήμερα.
Η Sony και η Microsoft θέτουν και οι δύο τα θεμέλιά τους για την επικείμενη μάχη. Ο τρόπος με τον οποίο αυτοί οι δύο γίγαντες παιχνιδιών συνεργάζονται για το μέλλον των ηλεκτρονικών παιχνιδιών θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στο τοπίο ροής στους μήνες και τα επόμενα χρόνια. Καμία εταιρεία δεν θέλει να διακινδυνεύσει να αναγκάσει να μετατρέψει τα έσοδά της στα παιχνίδια σε ένα ανταγωνιστικό κατάστημα cloud game.
Η Microsoft και η Sony σηματοδοτούν τώρα στην υπόλοιπη βιομηχανία ότι δεν είναι διατεθειμένοι να παραιτηθούν από την τρέχουσα κυριαρχία των παιχνιδιών στους νεοφερμένους, όπως το Amazon ή το Google, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει να συνεργαστούμε με έναν μακροπρόθεσμο αντίπαλο.