Κομμένη στα δύο η χώρα Μ. Τρίτη, Μ. Τετάρτη

Tου Νικου Μπαρδουνια Aντιμέτωποι με τις αντοχές των Ελλήνων πολιτών αλλά και του κράτους βρίσκονται από χθες οι συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), οι οποίοι, κατά πλειοψηφία, αποφάσισαν να «κόψουν» την Ελλάδα στα δύο, «δένοντας» τα πλοία στα λιμάνια τη Μεγάλη Τρίτη και τη Μεγάλη Τετάρτη. Και τούτο παρά τις εκκλήσεις των επαγγελματικών φορέων των νησιών του Αιγαίου και της Κρήτης, που πλήττονται από την οικονομική κρίση και την ύφεση, και ανέμεναν τις εορτές του Πάσχα ελπίζοντας να «ρεφάρουν» μέρος από τις οικονομικές απώλειες των προηγούμενων μηνών. Ακόμη και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες υπολόγιζαν τις ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας προκειμένου να φέρουν «ζεστό» χρήμα στα άδεια ταμεία τους.Η υπουργός Αννα Διαμαντοπούλου, αμέσως μετά την ανακοίνωση της απεργίας, εξέφρασε την απογοήτευσή της και δήλωσε ότι η ΠΝΟ κρατάει ομήρους τους Ελληνες πολίτες, απειλεί την τουριστική περίοδο και προκαλεί ζημία στην οικονομία και την εικόνα της χώρας.«Κρατώντας «δεμένα» τα πλοία, οι συνδικαλιστές της ΠΝΟ δεν καταλαβαίνουν ότι κάνουν μεγαλύτερο κακό στον εαυτό τους απ' ό,τι νομίζουν ότι κερδίζουν. Διότι στερούν από τις εταιρείες ρευστότητα, η οποία χαρίζει ζωή στις εταιρείες, άρα και εργασία σε αυτούς», ανέφεραν στην «Κ» πηγές από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ). Οι ίδιες πηγές έκαναν λόγο για «μνημείο αναλγησίας», όσον αφορά την απεργία, και ότι «οι συνδικαλιστές απέδειξαν πλέον καταφανώς την πλήρη αδιαφορία τους για την απελπιστική κατάσταση στην οποία οδηγούν τα νησιά της χώρας μας, τις τοπικές επιχειρήσεις, τους απλούς επιβάτες που ήθελαν να μετακινηθούν στα νησιά».Στη χθεσινή συνεδρίαση της εκτελεστικής γραμματείας της ΠΝΟ, η απόφαση για τη 48ωρη απεργία ελήφθη διά βοής. Οι συνδικαλιστές της ΠΝΟ εξέτασαν τις έγγραφες προτάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας για τα αιτήματά τους και συμφώνησαν ότι «δεν τους ικανοποιούν καθώς δεν υπήρχαν νέες προτάσεις», σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της ΠΝΟ, Γιάννη Χαλά. Ετσι, στο σύνολό τους έκριναν ότι πρέπει να υπάρξουν απεργιακές κινητοποιήσεις... Ωστόσο, υπήρξαν διαφοροποιήσεις ως προς τη χρονική περίοδο. Δυστυχώς, εξαιτίας του φορτισμένου κλίματος που δημιουργήθηκε από τους δεκάδες «ναυτεργάτες» που βρίσκονταν συγκεντρωμένοι έξω από την αίθουσα όπου συνεδρίαζε η εκτελεστική γραμματεία της ΠΝΟ, όσο και από ορισμένους συνδικαλιστές εντός της αιθούσης, χάθηκε μία σημαντική ευκαιρία. Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, Γιώργος Βλάχος, πρότεινε να αλλάξει η ημερομηνία της απεργίας, ώστε και ο κόσμος να μη βρεθεί απέναντι στους ναυτικούς, αλλά και να δοθεί λίγος επιπλέον χρόνος στην κυβέρνηση να φέρει πιο βελτιωμένες προτάσεις. Η συγκεκριμένη πρόταση δεν τέθηκε σε ψηφοφορία με απόφαση του γ.γ. της ΠΝΟ, λόγω του έντονα φορτισμένου κλίματος και με δεδομένο το ότι οι απαντήσεις του υπουργείου δεν ικανοποιούσαν, διά βοής «αποφασίστηκε» να πραγματοποιηθεί η απεργία. Σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Σάββας Τσιμπόγλου, ανέφερε ότι η 48ωρη απεργία θα γίνει και κάλεσε τους «ναυτεργάτες να συμμετάσχουν δυναμικά στην προετοιμασία της απεργίας».