Μεγάλη πτώση των πωλήσεων smartwatches

 Ισχυρό πλήγμα στον χώρο των wearables, που πολλοί θεωρούσαν ως τον πλέον ανερχόμενο τομέα καταναλωτικών ηλεκτρονικών συσκευών, αποτελεί η μεγάλη πτώση των πωλήσεων smartwatches («έξυπνων» ρολογιών) που υποδεικνύει αναφορά της IDC. 

Όπως αναφέρει το BBC, η IDC επισημαίνει πως η διάθεση smartwatches έπεσε κατά 51,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Το Apple Watch παρέμεινε στην κορυφή, αλλά μέσα στο τρίτο τρίμηνο του 2016 διατέθηκαν μόλις πάνω από ένα εκατ. μονάδες, τη στιγμή που αντίστοιχα την ίδια περίοδο του 2015, είχαν διατεθεί 3,9 εκατ. Από τις πέντε εταιρείες που είναι στην κορυφή, μόνο η Garmin έδειξε ενδείξεις ανάπτυξης, αλλά και πάλι οι αριθμοί είναι μάλλον χαμηλοί. 

Ειδικοί υπογραμμίζουν πως πρόκειται για μια περίοδο λίγο πριν την κυκλοφορία νέων εκδόσεων συσκευών, ωστόσο, όπως και να έχει, η απήχηση στο καταναλωτικό κοινό δεν φαίνεται ιδιαίτερα ισχυρή. 

Η Apple έχει προωθήσει την τελευταία έκδοση του Apple Watch ως συσκευή fitness αντί για πολυτελές αξεσουάρ, και η νέα έκδοσή του, σε συνεργασία με τη Nike, αναμένεται να αρχίσει να πωλείται την Παρασκευή 28 Οκτωβρίου. 

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έρευνα της IDC, η πτώση της διάθεσης του Apple Watch σε σχέση με πέρυσι ήταν 71,6%, και η Garmin έδειξε ελαφρά αύξηση, με 0,6 εκατομμύρια το τρίτο τρίμηνο του 2016 έναντι 0,1 το 2015. Επίσης, η Samsung διέθεσε 0,4 εκατ. κομμάτια του Gear και του Gear 2 τόσο το 2015 όσο και το 2016, ενώ η Lenovo, με το Moto 360, υπέστη τις μεγαλύτερες απώλειες με τη διάθεση να μειώνεται κατά 73,3%. Στα 0,1 εκατ. έπεσε και η Pebble, από τα 0,2.