Του Σταθη Κουσουνη Στις άμεσες ενέργειες για να μετριαστούν οι απώλειες του τουρισμού τη φετινή χρονιά αναφέρθηκε η υπουργός Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη κατά την ομιλία της στο συνέδριο του Economist. Στο πλαίσιο αυτό τόνισε θα ενεργοποιηθεί η Επιτροπή για τη διαχείριση κρίσεων στον τουρισμό, θα γίνει στοχευμένη προβολή σε αγορές που καταγράφονται οι μεγαλύτερες μειώσεις κρατήσεων, αυτόνομος σχεδιασμός για την Αθήνα που βιώνει τουριστική παρακμή και θα λειτουργήσει η νομοθετημένη εταιρεία μάρκετινγκ με τη σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Ο πρόεδρος του Σύνδεσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Α. Ανδρεάδης ζήτησε την υλοποίηση μέτρων όπως η επανέναρξη χρηματοδότησης των επιχειρήσεων από το τραπεζικό σύστημα, η απελευθέρωση των επαγγελμάτων, η ύπαρξη συγκεκριμένου χωροταξικού σχεδίου, η επίλυση του προβλήματος στις διαδικασίες χορήγησης βίζας Σένγκεν, η εφαρμογή μείωσης του ΦΠΑ στο συνολικό τουριστικό πακέτο κ.ά. Ο πρόεδρος του φορέα της επένδυσης στο Costa Navarino, ΤΕΜΕΣ κ. Αχιλλέας Κωνστανταντακόπουλος ανέλυσε, μεταξύ άλλων, πως μπορούν να δημιουργηθούν προορισμοί γκολφ στη χώρα μας. Μεταξύ άλλων τάχθηκε υπέρ της αύξησης των προς μεταβίβαση ποσοστών των τουριστικών ακινήτων όταν πρόκειται για ολοκληρωμένους προορισμούς γκολφ στη περίπτωση κάλυψης του χαμηλού συντελεστή δόμησης. Επίσης, ανέφερε ότι θα πρέπει να τροποποιηθεί το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο με τον ορισμό συγκεκριμένων χρήσεων γης και ίδιους όρους ανάπτυξης σε ιδιωτικές και δημόσιες εκτάσεις ώστε να μην μπορούν να γίνουν προορισμοί γκολφ παντού όπως π.χ. στις Κυκλάδες. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο αντιπρόεδρος της Αegean Airlines Ευτ. Βασιλάκης για το 2012 αναμένεται να μειωθεί κατά 11% ο συνολικός αριθμός των αφίξεων επιβατών στα ελληνικά αεροδρόμια. Μεγαλύτερη θα είναι η μείωση κατά 16% των επιβατών στο Ελ. Βενιζέλος και μικρότερη κατά 9% στα υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια. O πρόεδρος της Vernicos Yachts κ. Γ. Βερνίκος ανέφερε μεταξύ άλλων για τα θέματα κρουαζιέρας ότι απαιτείται να αντιμετωπιστούν σειρά θεμάτων όπως του ελλιμενισμού, οι πολιτικές προσέγγισης πλοίων με ξένη σημαία η ελκυστικότητα της ελληνικής σημαίας η ανάγκη προβολής κ.ά.